Passa al contingut principal

Reptes!



La primera vegada que vam parlar dels reptes ningú tenia molt clar a què ens referíem. Tots estaven a l'expectativa de què voldria dir allò.
 
Els reptes que vam proposar eren propostes on ells fossin capaços de connectar el tema del projecte: els dibuixos animats, amb les diferents àrees que treballem normalment: matemàtiques, llengua catalana, llengua castellana, llengua anglesa, educació física, les TIC, entre d'altres. 
D'aquesta manera, volíem aconseguir que ells observessin que tot el que fem, veiem, sentim, diem, escoltem, està totalment connectat. El que fem a l'escola és part de la nostra vida, és important connectar allò que aprenem amb la realitat. 

Van plantejar molts reptes però no tots els podíem dur a terme per temps o per disponibilitat de materials. Això és part del desenvolupament d'un projecte, tot va sorgint dia a dia i treballem amb allò que tenim, no es tracta de fer cap mena de previsió. 

Proposta de reptes:

Equip de curiositats: Fusió de dos dibuixos animats (Àrea de plàstica).
Equip de creació: Quantes persones han vist...? (Enquestes a primària) (Àrea de matemàtiques i Àrea de medi social).   
Equip de la finalitat: Quantes persones han vist...? (Enquestes a infantil) (Àrea de matemàtiques i Àrea de medi social).   
Equip d'inspiració: Relat d'una història en format còmic (Àrea de llengua i plàstica).   
Equip d'història: Objecte animat (Àrea de llengua castellana i plàstica).   

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Problemes animàtics

Problemes animàtics? Què és això? Un dels grups va proposar crear problemes on el tema estrella fossin els dibuixos animats. Tal com es va dir, cada grup es va posar mans a la feina per elaborar un problema de nivell de dificultat mig-alt on les dades anessin estretament relacionades amb el projecte.  Vam trobar tota mena de problemes però a mesura que els revisàvem intentàvem que els milloressin, sobretot quant a nivell de dificultat. En un inici creaven problemes massa fàcils, després ens vam trobar amb aquells que eren irresolubles o massa complicats...Va costar trobar un punt mitjà. Això va anar molt bé perquè ells mateixos s'adonessin de la dificultat amb què a vegades ens trobem els mestres.  Va ser una sessió molt profitosa, vam gaudir, ens vam trencar el cap i finalment entre tots els vam posar en comú per seguidament resoldre'ls per grups i corregir-los a la pissarra. 

Visita a un estudi de so i gravació

L'últim dia del projecte vam poder visitar una escola de so i producció de Barcelona: SONOPRO . Els alumnes van gaudir d'un taller per crear i afegir "el so" a un petit curt de dibuixos animats.  Van estar molt interessants en saber quins programes feien servir, com es gravaven els diferents sons amb el micròfon i de com això s'afegia al curt de la pel·lícula.  Quan va arribar l'hora de marxar, volien quedar-se allà! Van estar molt motivats durant les dues hores del taller...Tan motivats que no van voler fer el descans previst que hi havia a la meitat de la sessió. 

Objectes animats

Un dels grups va proposar un repte molt divertit!  Van repartir un paperet per alumne on hi havia un objecte. A partir d'aquell objecte els alumnes havien de crear un dibuix animat. Van sortir personatges molt divertits, a més, al darrere havien de descriure al personatge en llengua castellana.  Connexió: Educació visual i plàstica + expressió escrita en llengua castellana!