Passa al contingut principal

Inici del projecte!


El dilluns vam començar el nostre projecte. En arribar a la classe vam fer una posada en comú de què volia dir fer un projecte interdisciplinari. Un cop amb les idees clares vaig motivar-los amb la lectura d'un article molt interessant i relacionat amb la nostra pregunta: Per què portava guants Mickey Mouse? 
Arrel d'aquesta lectura, ells van poder veure que podíem connectar qualsevol incògnita amb el nostre projecte. 

Van fer propostes de com dur-lo a terme i cadascú de manera individual va pensar una subpregunta. 

Quan tothom ja l'havia escrit, les vam enganxar a la pissarra. Vam llegir-les totes i vam treure aquelles que es repetien. Aquelles que quedaven les vam agrupar per temes, van sortir els següents:

- Creació
- Objectiu
- Curiositats
- Història
- Inspiració

Ells encara no ho sabien, però havien creat els grups en funció dels seus interessos. 

Vam crear 5 grups, 3 grups de 4 persones i 2 grups de 5 persones. Bastant equilibrats. Cada grup tenia unes 4-5 preguntes però tothom sabia que aquestes eren preguntes inicials. Dins d'un projecte les incògnites van sorgint. 

Els grups es van reunir i van posar en comú quines eren les seves preguntes i d'on traurien les respostes, on farien la cerca d'informació. Van escriure en un full quines paraules clau farien servir per iniciar la cerca d'informació. Avui en dia, en l'era digital és molt important saber quines paraules fem servir quan realitzem una cerca en internet. 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Problemes animàtics

Problemes animàtics? Què és això? Un dels grups va proposar crear problemes on el tema estrella fossin els dibuixos animats. Tal com es va dir, cada grup es va posar mans a la feina per elaborar un problema de nivell de dificultat mig-alt on les dades anessin estretament relacionades amb el projecte.  Vam trobar tota mena de problemes però a mesura que els revisàvem intentàvem que els milloressin, sobretot quant a nivell de dificultat. En un inici creaven problemes massa fàcils, després ens vam trobar amb aquells que eren irresolubles o massa complicats...Va costar trobar un punt mitjà. Això va anar molt bé perquè ells mateixos s'adonessin de la dificultat amb què a vegades ens trobem els mestres.  Va ser una sessió molt profitosa, vam gaudir, ens vam trencar el cap i finalment entre tots els vam posar en comú per seguidament resoldre'ls per grups i corregir-los a la pissarra. 

Visita a un estudi de so i gravació

L'últim dia del projecte vam poder visitar una escola de so i producció de Barcelona: SONOPRO . Els alumnes van gaudir d'un taller per crear i afegir "el so" a un petit curt de dibuixos animats.  Van estar molt interessants en saber quins programes feien servir, com es gravaven els diferents sons amb el micròfon i de com això s'afegia al curt de la pel·lícula.  Quan va arribar l'hora de marxar, volien quedar-se allà! Van estar molt motivats durant les dues hores del taller...Tan motivats que no van voler fer el descans previst que hi havia a la meitat de la sessió. 

Objectes animats

Un dels grups va proposar un repte molt divertit!  Van repartir un paperet per alumne on hi havia un objecte. A partir d'aquell objecte els alumnes havien de crear un dibuix animat. Van sortir personatges molt divertits, a més, al darrere havien de descriure al personatge en llengua castellana.  Connexió: Educació visual i plàstica + expressió escrita en llengua castellana!